Go to Top

Terugblik trendtour Bordeaux

Vis&Inspiratie

Heenreis

07.00 uur onze eerste gasten arriveren op Schiphol. Een beetje nerveus, er zijn immers al wat vluchten geannuleerd wegens dichte mist. Maar met een gate wijziging en een uurtje vertraging zitten we om 10 uur toch in de lucht. De sfeer, je had erbij moeten zijn. Hij zit er in ieder geval gelijk goed in.

11.30 uur Eric en Margreet wachten de gasten op bij de luchthaven. Snel de bus in, het uurtje vertraging moet immers weer ingelopen worden. Lunch in de bus, wat info door de microfoon en op naar David Herv.

Leverancier David Herv

14.00 uur Na een aardig toertje met de bus arriveren we bij David Herv. David staat ons al in de zon op te wachten. Even de benen strekken, de groep in tween splitsen en dan wordt het tijd voor wat inspiratie.

David vertelt ons tijdens de wandeling langs de oestervelden alles over de oesters. Hoe worden ze gekweekt, welke soorten zijn er en welke weersinvloeden spelen een rol. Gaaf om te zien hoe iemand zo vol passie over zijn beroep kan vertellen. Ondertussen wordt er in groep 2 al volop geproefd. David heeft aan alles gedacht; verschillende soorten oesters, wit wijntje en nog wat lekkere seafood producten. Vol inspiratie vertrekken we na een paar uur richting het strand. Ook daar geeft David een uitleg over de wijze waarop de oesters in het water liggen. Nog even tijd voor een groepsfoto en heerlijk lopend langs het strand naar onze diner locatie. Het diner, informeel, gezellig en gastvrij.

Op naar Bordeaux

21.00 uur we moeten nog 2 uur rijden voor we weer terug zijn in Bordeaux. Koud biertje in de bus want de sfeer moet er natuurlijk wel inblijven.

23.00 uur Ons hotel in hartje Bordeaux is hip en happening. Bij binnenkomst kijkt iedereen iet wat verward om zich heen. Zwembadjes boven de bar, een 8 persoons voetbaltafel, graffiti Inchecken en snel naar de bar.

Tijd onbekend – iets te laat, moe maar voldaan naar de hotelkamer. Dag 1: je was leuk en inspirerend.

08.30 uur Ontbijten in dit hotel is een waar feestje. Koffie en een goed ontbijt. Langzaam ontwaakt onze groep weer. Nadat de buttons en fietskaarten zijn uitgedeeld en iedereen begrepen heeft dat de button staat voor je groep (lees: de krabben, tonijnen, zee-egels, zeeduivels, schelpen en gambas) gaan we per fiets de stad verkennen.

5 trendy concepten

10.00 uur De groepen vertrekken achter elkaar naar de versmarkt. Met 100 koks altijd leuk om even de mooie producten te bewonderen en natuurlijk gelijk wat te proeven. Daarna weer verzamelen met je groep, er wachten immers nog 5 concepten in Bordeaux. De hele dag door bezoeken de groepen de verschillende locaties. Een wijnbar, het Grand Hotel, 2 trendy restaurants en een gaaf project aan de rivier van Bordeaux. Overal staat de wijn koud, een hapje en een uitleg maken de bezoeken compleet. Een lokaal biertje, een kijkje in de keukens, ook de ondernemers van Bordeaux waren klaar voor onze komst.

Borrelen en dineren

17.30 uur Terug in het hotel staat de Piper-borrel al gereed. Zo leuk om te zien dat iedereen de ervaringen van de dag met elkaar deelt. De directeur van Mama Shelter vertelt zijn verhaal en iedereen kan even zijn eigen momentje pakken. Opfrissen, toch aan de bar blijven hangen, nog even de sushi bar in de stad bekijken of gewoon met je groep blijven hangen bij het laatste concept en de borrel in het hotel even overslaan.

20.00 uur Bijna compleet vertrekken we lopend naar de diner locatie, typisch Frans met de wijnen van Kressman. Even vroegen we ons af of iedereen nog wel trek had, maar ook deze zorg was snel voorbij. Eten en drinken, praten en delen.

23.00 uur vrije invulling, dat kan natuurlijk alle kanten op. Een groep vertrok naar de beste vintage cocktailbar van Bordeaux, een wijnproeverij in de stad, een ander ging naar de bar van het hotel. In de kelder van het hotel ontstond een soort jeugdhonk inclusief tafeltennis toernooi… Tja waar was onze club eigenlijk niet?

Tijd onbekend nog moeier, nog voldaner, dag 2 je was wederom leuk en inspirerend.

Terugreis

06.00 uur soms zijn er dingen die moeten, half 7 vertrekt de bus richting Toulouse Een omweg die we even moesten incasseren. Met onze rolbandjes over de straten verlieten we met veel kabaal Bordeaux. Ontbijtje in de bus en nog even een paar uur slaap pakken.

14.00 uur Amsterdam. We nemen afscheid van een groep leuke, inspirerende mensen! Bordeaux je was geweldig!